Bolący kręgosłup – problem XXI wieku?

Bóle w okolicach kręgosłupa określane są często epidemią XXI wieku. To jedna z najczęściej zgłaszanych przez pacjentów dolegliwości niezależnie od ich wieku, stylu życia, wykonywanego zawodu i poziomu aktywności. Jest to przypadłość, która potrafi bardzo obniżyć komfort codziennego życia. Dlaczego tak się dzieje? Co wywołuje ból kręgosłupa? I najważniejsze, jak sobie z nim radzić?

Przyczyny bólu kręgosłupa

Powodem dolegliwości w odcinku szyjnym, piersiowym czy lędźwiowym są bardzo często: zła postawa podczas chodzenia, siedzenia czy źle dobrany materac do spania. Brak ruchu w młodym wieku oraz podczas wykonywania pracy zawodowej to kolejne częste przyczyny pojawienia i rozwijania się tego typu dolegliwości.

Trzeba jednak pamiętać, że powody bólu w tych okolicach mogą być również związane z dyskopatią, uszkodzeniem mięśni lub struktur więzadłowych, stanem zapalnym kręgosłupa, reumatoidalnym zapaleniem stawów, ale również z chorobą narządów w obrębie jamy brzusznej. Dlatego w przypadku pojawienia się dyskomfortu podczas wykonywania codziennych czynności i poruszania się należy zgłosić się do lekarza. Jeśli przyczyną będą dyskopatie, warto rozważyć fizjoterapię ruchową, która pomoże pozbyć się nieprawidłowych nawyków.

Fizjoterapia – skuteczne leczenie kręgosłupa

Częste siedzenie stało się symbolem naszych czasów. Spędzamy w pozycji siedzącej wiele godzin w szkole, w pracy, a gdy wracamy do domu, nie mamy siły ani motywacji do ćwiczeń. Niestety na rezultaty takiego postępowania nie trzeba czekać długo.

Skoro jednym z powodów, dlaczego cierpimy na bóle w okolicach kręgosłupa, jest brak ruchu, naturalnym jest jego stopniowe wprowadzanie. Należy jednak korzystać z pomocy specjalistów, fizjoterapeutów, którzy dobiorą specjalne ćwiczenia rozciągające i wzmacniające kręgosłup i mięśnie w jego okolicy oraz zalecą rozmaite zabiegi i masaże dostosowane do potrzeb konkretnego pacjenta. Pomocne mogą być między innymi kinezyterapia, refleksologia czy taping.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!