FIZYKOTERAPIA

Fizykoterapia – to jedna z metod fizjoterapii wykorzystująca do leczenia bodźce fizykalne zarówno naturalne jak i wytworzone sztucznie, dzięki którym w tkankach zostaje pobudzony proces biologiczny.

W swojej ofercie posiadamy:

FALA UDERZENIOWA

Fala uderzeniowa – jest nowoczesną, wysoce efektywną metodą leczenia.  Fale uderzeniowe przyspieszają proces zdrowienia poprzez stymulację metabolizmu i pobudzenie cyrkulacji krwi, rozpuszczenie zwapniałych fibroblastów, zwiększenie produkcji kolagenu oraz zmniejszenie napięcia mięśni.  Uszkodzona tkanka stopniowo regeneruje się i wspomaga proces leczenia w obszarze poddanym terapii.  Dzięki zabiegowi można niezwykle skutecznie leczyć patologiczne zmiany ścięgien, wiązadeł, torebek stawowych oraz mięśni i kości. Fala uderzeniowa przyspiesza procesy lecznicze poprzez stymulację ciała do samo uzdrowienia, poprawę metabolizmu i polepszenie krążenia krwi. Uszkodzona tkanka stopniowo regeneruje się, aż w końcu zostaje wyleczona. Ta nowa metoda jest niezwykle skuteczna w terapii zmian pourazowych i zwyrodnieniowych, szczególnie przebiegających ze zwłóknieniem, bliznowaceniem i dużym odczynem zapalnym tkanek okołostawowych oraz towarzyszących im przewlekłym zespołom bólowym. Daje ona również doskonałe wyniki u sportowców i osób aktywnych fizycznie, pozwalając w dużo krótszym czasie odzyskać pełną sprawność ruchową.

LASER

Laser – Wykorzystując światło laserowe o niskim natężeniu do tzw. biostymulacji laserowej, możemy dostarczyć do tkanek i komórek dodatkową energię wspomagając naturalne procesy regeneracyjne organizmu i przyspieszając gojenie. Zabieg stosowany jest między innymi w leczeniu: zespołów bólowych kręgosłupa, chorobach zwyrodnieniowych stawów, zapaleniach przewlekłych nerwów, trudno gojących się ran, blizn pooperacyjnych, bólów korzeniowych i nerwobólów, przykurczów mięśni.

ULTRADŹWIĘKI

Ultradźwięki – Poprzez zwiększenie ukrwienia i działanie mechaniczne fali ultradźwiękowej (mikromasaż) obserwuje się korzystny efekt przy leczeniu wielu stanów chorobowych. Również bardzo ważną składową ich działania jest wpływ na biochemię tkanek, prowadzący do ich lepszego utleniania. Zabieg ten stosowany jest najczęściej w leczeniu: przewlekłej choroby reumatycznej stawów, artroz, zgrubień okostnej (ostroga piętowa, osteofity), przewlekłych stanów zapalnych mięśni, torebek stawowych, w zespołach bólowych kręgosłupa.

ELEKTROTERAPIA

Elektroterapia – to zabiegi wykorzystujące przepływ prądu, jako bodziec leczniczy. Celem elektroterapii jest poprawa ukrwienia, zmniejszenie napięcia mięśni, przyspieszenie wchłaniania obrzęków i wysięków śródstawowych, złagodzenie bólu i poprawienie ukrwienia stymulowanej tkanki. Leczenie objawów schorzeń m.in. układu ruchu i neurologicznych za pomocą różnego rodzaju prądów leczniczych, w którym wykorzystuje się do zabiegów prąd stały, modulowane prądy średniej częstotliwości oraz prądy impulsowe małej i średniej częstotliwości.

FONOFOREZA

Fonoforeza – Jest to zabieg polegający na wprowadzeniu odpowiednich leków przez skórę za pomocą energii ultradźwięków. Leki stosuje się, jako środek sprzęgający. Zazwyczaj stosuje się leki w formie żelu lub kremu, które działają przeciwzapalnie i przeciwbólowo.

PRESOTERAPIA/LIMFATRON

Presoterapia/Limfatron  jest to zabieg, podczas , którego powietrze wywołuje nacisk na poszczególne części ciała przepychając krew i limfę do najbliższych węzłów chłonnych. Taki mechaniczny drenaż pozwala dokładnie oczyścić wszystkie tkanki z zalegających toksyn i usunąć nadmiar wody i rozbitą tkankę tłuszczową, a także inne szkodliwe produkty przemiany materii.  Presoterapia usprawnia krążenie krwi i limfy, wpływając na oczyszczenie i odżywienie całego organizmu. Jest to terapia, którą stosuje się w celu leczenia obrzęków kończyn, zaburzeń układu limfatycznego czy detoksykacji organizmu.  Zalecana jest także w redukcji cellulitu, ujędrnianiu skóry i odchudzaniu sylwetki.

PARAFINOTERAPIA

Parafinoterapia – jest to leczenie przy pomocy parafiny. Charakterystyczną cechą parafiny jest duża pojemność cieplna i małe przewodnictwo, co pozwala na długie utrzymywanie wyższej temperatury.  Parafina ma konsystencję plastyczną i łatwo dopasowuje się do kształtów ciała.W miarę oddawania ciepła parafina zmniejsza swoją objętość, co w rezultacie daje efekt wywierania ucisku na rozgrzane tkanki. Parafinoterapia działa przeciwbólowo, zmniejsza napięcie mięśniowe oraz rozszerza naczynia krwionośne, co wpływa na usuwanie z tkanek toksycznych produktów procesu zapalnego.

BOROWINA

Borowina – to przede wszystkim ogromne bogactwo cennych substancji organicznych: kwasy humusowe oraz fulwonowe, węglowodany, garbniki, bituminy, białka, żywice, mikro- i makroelementy. Niezwykłym składnikiem są związki o działaniu estrogennym, oddziałujące na korę nadnerczy i stymulujące czynności jajników, co wykorzystuje się w leczeniu chorób kobiecych. Borowina zawiera również bardzo dużo substancji nieorganicznych, przede wszystkim rozmaite sole (żelazowe, wapienne, glinkowe) i krzemionkę. Kwasy organiczne i sole nadają jej właściwości ściągające, przeciwzapalne, bakteriostatyczne i bakteriobójcze. Dlatego zabiegi z użyciem borowiny powodują regenerację naskórka i uszkodzonych tkanek, a także zwiększenie ukrwienia skóry.

LAMPA BIOPTRON

Lampa Bioptron – jest to urządzenie wykorzystywane w światłolecznictwie. Lampa ta emituje niekoherentne światło spolaryzowane liniowo. Zabiegi naświetlania lampą Bioptron można stosować w przypadkach, kiedy leczenie ciepłem jest niewskazane (np. lampą sollux). Taki rodzaj terapii jest bezpieczną formą leczenia i profilaktyki, która nie powoduje skutków ubocznych. Terapia lampą Bioptron działa biostymulacyjnie na organizm pacjenta, pobudza uszkodzone komórki i tkanki do szybszej regeneracji. Dzieje się tak poprzez biostymulacyjne oddziaływanie na procesy metaboliczne, zwiększenie działania enzymów i układu immunologicznego, co z kolei zwiększa zdolności obronne organizmu. Z tego powodu szerokie jest zastosowanie lampy Bioptron w rehabilitacji. Można ją wykorzystywać zarówno przy gojeniu się ran pooperacyjnych, oparzeniowych, atopowym zapaleniu skóry, owrzodzeniach, bólach kręgosłupa, jak i przy zapaleniu krtani i zatok.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!